برگزاری نمایشگاه هوایی پیام، نقطه عطفی در تاریخ فرودگاه بین‌المللی پیام خواهد بود.


1402/6/9



 

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان هواپیمایی کشوری ، به اتفاق هیات همراه با حضور در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام از بخش های مختلف این فرودگاه بازدید کرد .

محمد محمدی بخش ، علاوه بر این بازدید ، در نشستی صمیمی با مدیران مدارس و موسسات آموزش خلبانی دیدار و گفت و گو کرد .

بنابر این گزارش رییس سازمان هواپیمایی کشور از فرودگاه بین‌المللی پیام به عنوان بهترین ظرفیت برای تشکیل زیست بوم هوانوردی کشور نام برد و گفت : در واقع پیام هم اکنون مرکز پرورش و تربیت خلبان در کشور است .

وی همچنین از مدیران مدارس خلبانی مستقر در فرودگاه پیام خواست تا با بالا بردن استانداردهای آموزش در پرورش خلبانان کشور کوشا باشند .

رییس سازمان هواپیمایی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری نمایشگاه صنعت هوانوردی و ایرشو در پیام گفت : شکی نیست که برگزاری نمایشگاه هوایی پیام نقطه عطفی در تاریخ فرودگاه بین‌المللی پیام خواهد بود .

وی ظرفیت پیام را به عنوان فرصتی مناسب برای تلفیق علم ، دانش و تکنولوژی با صنعت هوانوردی دانست و خاطرنشان کرد : سازمان هواپیمایی کشور از برگزاری نمایشگاه در پیام حمایت می کند و از تمام ظرفیت خود برای برگزاری هر چه باشکوه تر این نمایشگاه استفاده خواهد کرد .

گفتنی است بنا بر تصمیمات اتخاذ شده و با حمایت سازمان هواپیمایی کشوری ، این نمایشگاه محلی برای حضور تمام بازیگران (شرکت های آموزش خلبانی ، شرکت های دانش بنیان حوزه هوانوردی ، ظرفیت های ارتش جمهوری اسلامی ایران ، ظرفیت های حوزه هوافضا ، ایرلاین ها ، MRO و ...)، دست اندرکاران و سرمایه گذاران این زیست بوم خواهد بود .

این گزارش می افزاید با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته توسط فرودگاه بین‌المللی پیام ، زمان برگزاری این نمایشگاه نیمه دوم سال ۱۴۰۲ خواهد بود .